W czwartek, równo o 14.00, zakończyło się głosowanie na cztery propozycje loga Świdnik Air Festivalu. Odzew wśród internautów był ogromny. Największą sympatią cieszył się znak przygotowany przez grafika Miejskiego Ośrodka Kultury w Świdniku.
Głosowanie rozpoczęło się 1 grudnia na oficjalnym fanpag’u Świdnik Air Festivalu na Facebooku i trwało przez tydzień. Zakończyło się w miniony czwartek równo o 14.00. Internauci mogli wybierać spośród czterech propozycji.
– Oficjalne logo trafi na materiały promocyjne i będzie symbolizować Świdnik Air Festival, stąd nasza decyzja, żeby zapytać o zdanie również internautów – mówi Waldemar Jakson, burmistrz Świdnika. – Zależy nam, żeby mieszkańcy Świdnika i wszyscy zainteresowani przygotowywanym przez nas wydarzeniem, mogli uczestniczyć w nim już w fazie organizacji.
Szybko okazało się, że odzew wśród internautów był ogromny. Na wszystkie loga oddano około tysiąca głosów. Zwycięskie zebrało blisko 500 „lajków”. Wybrany znak został przygotowany przez grafika Miejskiego Ośrodka Kultury.
– Nawiązuje kolorami do herbu Świdnika, natomiast swoją lekkością i niebieskim tłem koresponduje także z charakterem Świdnik Air Festival, jako wydarzenia lotniczego – mówi Adam Żurek, dyrektor MOK.
Organizatorzy imprezy poprosili również specjalistów o konsultację i ocenę wybranego logotypu. Został on przesłany do zrecenzowania prof. Romualdowi Kołodziejowi z Zakładu Grafiki Projektowej UMCS oraz artystom plastykom Marcie Gołofit i Mariuszowi Kiryle. Już w piątek do świdnickiego MOK trafiła pierwsza ocena.
„Zaprezentowane logo Świdnik Air Festival 2018 jest spójnym graficznym znakiem łączącym zarówno samo wydarzenie pokazów lotniczych jak i miejsce, w którym się one odbędą. Zawarte w logo graficzne elementy składowe nawiązują do herbu miasta Świdnik. Logo jest czytelnym komunikatywnym znakiem łatwym do rozpoznania w otwartej miejskiej przestrzeni” – napisał Mariusz Kiryła.
Tags: lotnicze show, Miejski Ośrodek Kultury w Świdniku, Świdnik, Świdnik Air Festival